Aquesta normativa s’ha establert perquè s’ha detectat que a moltes empreses es fan moltes hores extres que ni es paguen, ni tampoc es cotitzen, i això suposa una gran pèrdua de diners pel sistema públic de la seguretat social, i també una disminució de l’oferta de llocs de treball. Darrera d’aquesta llei també hi ha la pretensió d’ajudar a conciliar la vida laboral i la familiar, una assignatura pendent per una societat actual.
Fins a ara tan sols era obligatori registrar la jornada laboral de treballadors a temps parcial, però el Decret Llei emès aquest mes de març, estableix de forma molt clara que a partir del maig de 2019 caldrà tenir un registre de la jornada laboral de tots/es els/les treballadores de l’organització, i guardar-lo durant 4 anys.
Davant d’aquesta nova normativa cal buscar solucions efectives que permetin implantar de forma àgil i senzilla aquest sistema de control d’horaris, i registrar fàcilment les hores de treball i els possibles absentismes de la plantilla empresarial.