En primer lloc aquells/lles que treballin almenys un dia a la setmana des de casa, o el 20% del temps d’un total de 3 mesos, podran demanar a l’empresa que assumeixi la part proporcional de les despeses de llum o internet.
Al mateix temps l’organització podrà controlar la jornada laboral del treballador/a, però li haurà de subministrar equipament informàtic, ja que no li podrà exigir que utilitzi els seus propis aparells, i tampoc que s’instal·lin programes de treball en els ordinadors o telèfons mòbils d’ús personal.
Les persones que teletreballin tindran dret a la desconnexió digital, i a tenir un horari de treball concret per realitzar les seves tasques, fora d’aquest les empreses no podran exigir que estiguin sempre disponibles.
Per poder formalitzar l’acord de teletreball entre les empreses i els treballadors/res, caldrà notificar-ho per escrit a l’oficina de l’inem en un termini no superior a 10 dies des de que es formalitzi. En aquest document caldrà detallar l’inventari de material entregat a cada persona i també la vida útil, les despeses que pugui tenir el/la teletreballador/a i que pagarà l’empresa, un horari de treball i les disponibilitats, i un repartiment explícit dels dies treballats a dins i a fora de l’empresa.