Per tant totes aquelles empreses que tinguin la totalitat o part de la plantilla treballant des de casa, arrel de totes les mesures sanitàries derivades del coronavirus, i no tinguin previst allargar aquesta situació més enllà del covid 19, no estan obligades a regularitzar aquesta pràctica del teletreball.
Però les empreses que consideren que quan la crisi sanitària acabi continuaran amb el teletreball, sí que han de regularitzar la seva situació i per tant els contractes de treball, i ho han de fer en tots els casos en què el treball a distància suposi almenys un 30% de la jornada laboral.
En aquests casos caldrà crear un nou acord voluntari entre empresa i treballador/a en el que s’especifiqui:
- Des d’on teletreballarà l’emplet/ada
- De quin centre de treball dependrà
- De quina durada serà l’acord
- Caldrà especificar l’horari de treball i la disponibilitat
- Quantes hores a les setmana es treballarà presencialment i quantes a distància
- Caldrà posar a disposició de la persona treballadora tots els mitjans que necessiti per teletreballar
- També caldrà detallar els mecanismes de control per part de l’empresa
- I les instruccions en matèria de protecció de dades i seguretat de la informació
En tots aquests casos l’empresa s’haurà de fer càrrec de totes les despeses del treballador/a que li origini el teletreball, i haurà de garantir el dret a la desconnexió digital, i també la igualment la igualtat d’oportunitats respecte a les persones que treballin físicament a l’empresa.