Tal i com hem comentat ja en altres posts el teletreball ha passat de suposar un 8% a gairebé un 80% en el transcurs de la crisis del Covid 19, i moltes organitzacions van haver d’improvisar i van deixar moltes qüestions a l’aire, i una d’elles és precisament qui s’ha de fer càrrec de les despeses de connexió a internet i telefonia mòbil mentre es teletreballa.
Els experts apunten a que ha de ser l’empresa qui assumeixi aquest tipus de despeses, així com tot el material necessari, ordinadors, telèfons, material d’oficina, etc. per poder desenvolupar l’activitat laboral des de casa, tot i que prèviament caldria definir molt bé els límits d’aquesta despesa, ja que també hi pot haver una part que correspongui a les necessitats de la llar i/o unitat familiar des de la que es treballa.
De la mateixa manera el material que s’utilitzi per teletreballar també tindrà una doble utilitat (familiar i de treball), i segurament si s’utilitza per treballar des de casa tindrà un desgast molt més ràpid, i per tant l’empresari també hauria d’assumir aquesta part de despesa.
Tots aquests conceptes, igual com les mesures que cal adoptar per prevenir els riscos laborals mentre es teletreballa, són complicats de definir i de quantificar, per això s’està esperant aquesta nova Llei que prepara el govern i que ha de regular tots aquests aspectes que ara són font de molts dubtes i preguntes.