Actualment les empreses tenen dues opcions:
1.- Les empreses podran continuar amb el teletreball, sempre i quan estigui justificat i consensuat amb la plantilla, tot i que la situació de teletreball COVID 19 finalitzi legalment el 9 d’agost de 2021.
De fet ja hi ha també una nova Llei que regula el teletreball i que permet aplicar una sèrie de mesures per poder dur a terme aquesta pràctica respectant la legalitat.
2.- Tornar a la presencialitat, però assegurant-se que es compleixen totes les normatives vigents, per poder assegurar la salut, el benestar dels treballadors, i minimitzar els riscos.
En aquests moments les mesures més importants a aplicar són:
- Adoptar mesures de ventilació, neteja i desinfecció adequades a les característiques i intensitat d’ús dels centres de treball.
- Posar a disposició dels treballadors aigua, sabó o gels desinfectants autoritzats pel Ministeri de Sanitat.
- Adaptar les condicions de treball, inclosa l’ordenació dels llocs de treball i l’organització dels torns, i també l’ús dels llocs comuns de manera que es garanteixi el manteniment d’una distància de seguretat interpersonal mínima de 1,5 metres.
- Adoptar mesures per evitar la coincidència massiva de persones, tant treballadors com clients o usuaris, en els centres de treball durant les franges horàries en les que es pugui preveure major afluència.
- Adoptar mesures per la reincorporació progressiva de forma presencial als llocs de treball i la potenciació de l’ús del teletreball quan per la naturalesa de l’activitat laboral sigui possible.