Què passarà amb el teletreball després del Covid 19?

Ara que sembla que gradualment es va tornant a la normalitat després de la pandèmia, ens podem preguntar que passarà amb el teletreball després del Covid 19, aquesta pràctica que va permetre que moltes empreses poguessin continuar la seva activitat amb la plantilla treballant des de casa.

6/21/2021

Actualment les empreses tenen dues opcions:

1.- Les empreses podran continuar amb el teletreball, sempre i quan estigui justificat i consensuat amb la plantilla, tot i que la situació de teletreball COVID 19 finalitzi legalment el 9 d’agost de 2021.

De fet ja hi ha també una nova Llei que regula el teletreball i que permet aplicar una sèrie de mesures per poder dur a terme aquesta pràctica respectant la legalitat.

2.- Tornar a la presencialitat, però assegurant-se que es compleixen totes les normatives vigents, per poder assegurar la salut, el benestar dels treballadors, i minimitzar els riscos.

En aquests moments les mesures més importants a aplicar són:

  • Adoptar mesures de ventilació, neteja i desinfecció adequades a les característiques i intensitat d’ús dels centres de treball.
  • Posar a disposició dels treballadors aigua, sabó o gels desinfectants autoritzats pel Ministeri de Sanitat.
  • Adaptar les condicions de treball, inclosa l’ordenació dels llocs de treball i l’organització dels torns, i també l’ús dels llocs comuns de manera que es garanteixi el manteniment d’una distància de seguretat interpersonal mínima de 1,5 metres.
  • Adoptar mesures per evitar la coincidència massiva de persones, tant treballadors com clients o usuaris, en els centres de treball durant les franges horàries en les que es pugui preveure major afluència.
  • Adoptar mesures per la reincorporació progressiva de forma presencial als llocs de treball i la potenciació de l’ús del teletreball quan per la naturalesa de l’activitat laboral sigui possible.
El teletreball després del Covid 19

Aquest és l’escenari post covid en el que les empreses hauran d’anar veient quines són les opcions més adequades en cada cas, com sempre amb eines per gestionar el temps com timenet, podran organitzar millor les tasques i les hores de treball de la plantilla!

VOLEU MÉS INFORMACIÓ?

Aquest lloc web utilitza cookies. Les cookies pròpies s'utilitzen per millorar els nostres serveis i assegurar un bon funcionament de la pàgina. L'usuari té la possibilitat d'acceptar només les cookies necessàries o d'acceptar-les totes. A més té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar