Què implica aquest registre horari digital? Segons el projecte, els autònoms amb treballadors contractats hauran de deixar d'usar registres en paper i adoptar sistemes electrònics. Aquests programes hauran de ser inter operables i garantir l'accés remot a les dades per part de la Inspecció, amb identificacions clares dels empleats i mesures contra possibles manipulacions. A més, les dades s'hauran de conservar durant quatre anys.
Per què aquest canvi? L'objectiu és assegurar un control més eficaç de les hores treballades i evitar incompliments en les normes laborals. Això segueix la línia de les sancions que han augmentat un 45% des que es va introduir el registre obligatori fa cinc anys.
Reptes per als autònoms Aquesta obligació pot suposar un cost addicional important, especialment per a negocis petits. Les organitzacions d’autònoms han expressat preocupacions pel sobre cost que implicarà adaptar-se a aquesta normativa, així com per la manca de subvencions per a la seva implementació.
Adoptar una eina com timenet, que compleix amb aquests requisits, pot ajudar els negocis a preparar-se per aquests canvis. A més de simplificar la gestió del registre horari, ofereix un sistema segur i compatible amb les exigències de la normativa.