El teletreball a les administracions públiques és també aquella modalitat de prestació de serveis a distància, en el que el contingut competencial del lloc de treball es pot fer a fora de les dependències de les administracions públiques, sempre que les necessitats del servei ho permetin, i es farà mitjançant les tecnologies de la informació i comunicació.
En aquest cas el teletreball també haurà de tenir un caràcter voluntari i reversible, a més a més haurà de ser expressament autoritzat i compatible amb la modalitat presencial. Cada una de les administracions públiques determinarà quin tipus de serveis es poden prestar mitjançant la pràctica del teletreball, i també es negociarà en cada cas com es durà a terme aquest treball a distància.
Prèviament caldrà valorar si realment les tasques es poden fer mitjançant el teletreball sense que tingui cap afectació qualitativa, i que la persona tingui la formació digital necessària. La nova Llei també recull que el teletreball no podrà suposar en cap cas un incompliment de la jornada, l’horari, i de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
Tot el personal de les administracions públiques que treballi a distància, tindrà els mateixos drets i deures, tan individuals com col·lectius, que la resta de funcionaris que treballin presencialment.
Els funcionaris que teletreballin també tindrà dret a la desconnexió digital i a la intimitat, i es garanteix la confidencialitat i la protecció de dades; a més a més cada administració proporcionarà a cada treballor/a públic/a el material necessari per poder dur a terme la seva activitat laboral a distància.