Segons una enquesta de la “Fundación Universidad Empresa (FUE), el 70% dels universitaris opina que els continguts no estan adaptats a les necessitats empresarials, i especialment que no se’ls forma en les competències que les empreses més valoren, com pensament crítics, creativitat i innovació.
A més a més, sis de cada 10 estudiants manifesten no estar preparats professionalment al sortir de la facultat, mentre que un 90% opina que no és necessària una formació addicional per adequar el seu perfil al que demanden les empreses.
En el mateix sentit, un estudi realitzat per Eurostat el desembre de 2021, el 56% dels joves espanyols d’entre 18 i 25 anys considera que l’actual sistema educatiu no els prepara per trobar feina, ja que entre el que s’aprèn a classe i el que després demanda el mercat laboral hi ha una distància enorme.
I segons l’informe de Treball i desenvolupament socials a Europa 2022, publicat per la Comissió Europea, les perspectives a llarg termini del mercat laboral dels joves, no tan sols depenen de la seva capacitat per participar en el mercat laboral actual, si no també de si les seves habilitats poden satisfer les necessitats futures del mercat.
En aquest sentit, l’Estat Espanyol ha fet una profunda reforma de la Formació Professional, que impulsa la modernització d’aquest ensenyament, i fa que el CV tendeixi a ser més competencial, i que hi hagi un augment de la inversió per poder millorar les competències digitals.