L'ús excessiu del telèfon mòbil a la feina és un tema que preocupa cada vegada més empleats i ocupadors. Segons les estadístiques, dediquem de mitjana cinc hores diàries al telèfon mòbil, i aquest temps sovint coincideix amb la nostra jornada laboral. A més, s'ha assenyalat que els espanyols perdem aproximadament el 30% de la nostra jornada laboral a causa de distraccions, i la meitat d'aquestes distraccions són culpa del telèfon intel·ligent, segons un informe de Vogue Business.
Els especialistes en recursos humans i dret laboral argumenten que un acomiadament relacionat amb l'ús del telèfon intel·ligent a la feina generalment només és possible quan l'empresa ha establert i comunicat clarament un protocol respecte a l'ús d'aquests dispositius. Això significa que, si l'empresa té regles específiques sobre l'ús de telèfons mòbils durant les hores de treball i un empleat les incompleix de manera reiterada i greu, podria fer front a conseqüències laborals, que podrien incloure l'acomiadament.
Tot i això, és important destacar que no totes les empreses tenen polítiques clares en aquest sentit. Algunes poden ser més permissives, mentre que d'altres poden ser més estrictes. Per tant, és fonamental que els empleats coneguin les normes de la seva empresa i les respectin per evitar problemes.
A més, és important recordar que l'ús del telèfon mòbil a la feina no només pot afectar la productivitat, sinó també la imatge professional. Mirar constantment el telèfon durant reunions o en moments importants pot donar la impressió de desinterès o manca de compromís a la feina.