Sembla ser que actualment al voltant d’un milió de llocs de treball utilitzen la realitat virtual, però es pronostica que en menys de 10 anys estarà present en 23 milions de llocs de treball de tot el món, segons un estudi de PwC, per tant és molt important l’entrada definitiva de les empreses al món digital.
La comoditat dels treballadors/ores és un dels principals estàndards del Metavers, ja que es pot fet tot des de qualsevol lloc, en espais que simulen oficines i altres ambients, i en els que hi ha moltes oportunitats d’interacció.
Sembla ser que la capacitació corporativa i les entrevistes de treball cada vegada seran més comuns en aquest entorn, i precisament dues marques tan conegudes com Samsung i Hyundai, ja utilitzen les realitat augmentada en els seus processos de selecció.
Els esdeveniments en entorns virtuals també poden ser més immersius i accessibles, ja que poden permetre l’assistència de més persones, que si fos físicament potser no hi podrien ser.
Per algunes persones interactuar virtualment a través del Metavers podria evitar la incomoditat i l’ansietat causades per la interacció cara a cara, i fins i tot pot ser més còmode que parlar per Zoom o per telèfon.
Però també hi ha contres en tot això, i és que no serà accessible per tothom, ja que els alts costos exclouen a persones que no tenen accés a les novetats, com les ulleres i els guants de realitat virtual, com els que s’utilitzen per capturar expressions, llenguatge corporal i qualitat de veu dels usuaris.