Cada vegada hi ha més organitzacions que treballen la cultura de la felicitat, que intenten conèixer el seu equip humà i saber quines són les seves expectatives de futur per poder crear un entorn empresarial que potenciï el seu creixement i el desenvolupament de l’empresa. És una de les millors maneres d’atreure i de retenir el talent, i d’aconseguir un equip de persones motivat i cohesionat i amb ganes de treballar cada dia millor, per aconseguir reptes i objectius conjunts.
Per poder fer realitat aquesta cultura organitzativa hi ha mesures i eines concretes com una jornada laboral flexible, o teletreball, i la consegüent conciliació entre vida laboral i personal, una bona comunicació entre la direcció de l’empresa i el personal, el treball per objectius, el desenvolupament d’habilitats, la formació, el reconeixement a la feina ben feta, els salaris adequats, etc.
Actualment hi ha moltes empreses que ja disposen de l’anomenat “departament de la felicitat”, que té com a objectiu aplicar mesures com les explicades en l’anterior punt per poder aconseguir millorar la motivació global i el sentiment d’equip de treball, que portarà a augmentar la productivitat i les vendes, també es podrà disminuir la rotació de personal, l’absentisme i les baixes laborals, perquè la salut i el benestar a la feina seran millors, i la imatge de l’empresa millorarà en tots els sentits.