Desconnexió digital:
Una de les novetats més importants és la creació de polítiques clares sobre temps de treball i desconnexió digital. Les empreses han de definir horaris de comunicació i garantir que els treballadors no siguin obligats a estar connectats fora d’aquest horari. A més, és necessari establir protocols de bloqueig d'accés a servidors i fer un seguiment de l'ús de les eines digitals.
timenet facilita la gestió de la jornada laboral, ajudant a garantir que els treballadors respectin els horaris establerts i evitant abusos de connexió fora de temps.
Compensació de despeses:
Les empreses han de determinar com compensar els despeses derivades del teletreball, com l’ús de l’espai de treball o les despeses tecnològiques. És important establir un sistema de control i auditoria per evitar malentesos.
Amb timenet, els empresaris poden fer un seguiment de les hores treballades, optimitzant el procés per calcular correctament les compensacions per despeses.
Retorn a la presencialitat:
Amb moltes empreses que comencen a retornar a la presencialitat, és essencial documentar les justificacions del canvi i comunicar-les amb suficient antelació. Ser flexibles és fonamental, especialment en casos justificats.
timenet permet una fàcil adaptació del sistema de registre a la nova situació laboral, fent possible un control eficaç tant en el teletreball com en la presencialitat.
Què has de fer?
Revisa les teves polítiques laborals actuals per assegurar-te que cobreixen aquests aspectes i actualitza-les segons les últimes normatives i tendències.