Recentment hi ha hagut un cas en el que una multinacional dedicada al sector del “contact center”, va començar a descomptar de les nòmines el temps corresponent a les absències del treballador/a, fet que va suposar una demanda per part dels sindicats.
Però la sentència del Suprem deixa clar que aquesta retallada de la nòmina per arribar tard, queda justificada pel fet que els serveis de “contact center” funcionen a base de contractes mercantils amb clients que es dimensionen es base a hores, o fins i tot mitges hores, per tant els retards no justificats poden ocasionar penalitzacions per a l’empresa, sense que el personal, un cop fixat el seu horari, tingui dret a prestar serveis en un altre moment per compensar la seva falta de puntualitat.
Aquesta sentència considera que si el treballador/a és impuntual reiteradament, pot suposar un perjudici a l’empresa, que s’ha compromès a prestar un servei en les franges horàries pactades amb els clients, per tant es tractaria d’un incompliment contractual, que si és reiterat, justifica la retallada de la nòmina.
Per altra banda, aquesta sentència del Suprem deixa clar que si els retards tenen alguna justificació, com per exemple acompanyar a familiars a consultes mèdiques, no s’aplicarà aquest tipus de sanció, i per tant no es descomptarà res de la nòmina.