A principis d'aquest mes, Amazon va compartir pautes amb els seus directius a través d'un portal intern, instant-los a assegurar-se que els empleats tornin a l'oficina de manera regular. La mesura reflecteix la creixent pressió que enfronten les empreses per restablir un entorn laboral més tradicional després de les interrupcions causades per la pandèmia de COVID-19.
La resistència a tornar a l'oficina ha esdevingut un tema important en moltes empreses, ja que alguns empleats han descobert els beneficis del treball remot, com ara la flexibilitat i l'eliminació de temps de desplaçament. Tot i això, Amazon està prenent una postura més estricta en exigir que els empleats estiguin presents a l'oficina almenys tres dies a la setmana.
A més, s'informa que Amazon està considerant l'acomiadament de 9.000 treballadors més, cosa que mostra la serietat amb què l'empresa aborda aquest assumpte. Aquests canvis en la política de treball d'Amazon podrien tenir un impacte significatiu en la vida laboral dels seus empleats i poden establir un precedent per a altres empreses que enfronten decisions similars sobre el treball a la post pandèmia.
La mesura d'Amazon destaca la importància de la flexibilitat laboral i l'adaptació a les necessitats canviants dels empleats en el món laboral actual. A mesura que les empreses busquen equilibrar les preferències de treball dels seus empleats amb els seus objectius comercials, és probable que seguim veient canvis significatius en les polítiques de treball els propers anys.