Aquest informe es va presentar quan feia just un mes que havia entrat en vigor la nova normativa que obliga a registrar i a guardar durant 4 anys, totes les hores treballades per la plantilla d’una empresa. D’aquesta manera es pretén evitar les pèrdues en recaudació de gairebé 167 milions d’euros a Catalunya durant el 2018, a conseqüència de totes les hores extres que no s’han contat i per tant tampoc s’han ni pagat ni declarat.
El tema de les hores extres és quelcom que està en constant controvèrsia, ja que per moltes empreses de l’Estat Espanyol ha estat una pràctica habitual la de no comptabilitzar totes les hores de més realitzades per la plantilla empresarial, sobretot en els casos del treball d’oficina, o també en casos com el personal que s’ha de desplaçar, o que treballa fora del centre de treball.
Amb la nova normativa cal registrar cada dia totes les hores que es treballen a les empreses, incloent les hores extres. Amb sistemes de gestió del temps de treball com timenet aquesta tasca es simplifica, ja que és una forma fàcil de registrar les entrades i sortides de cada persona, incloent les que treballen fora del centre, tan sols cal que hi hagi dispositiu amb connexió a internet.
Haver de comptabilitzar aquestes hores extres suposarà un benefici molt gran per la plantilla empresarial, ja que finalment es comptabilitzaran i es pagaran totes les hores treballades, i també per l’administració pública que amb aquest sistema evitarà pèrdues en recaudació milionàries.